Hoog knuffelgehalte

Hoi allemaal, daar ben ik weer hoor. Ik ben Richard Dam van Dam Grafische Afwerking en heb deze keer even iets wat me nogal is opgevallen de afgelopen tijd. Namelijk dat het knuffelgehalte erg hoog is in de reclame uitingen van de grote winkels.

Kijk even mee naar drie fragmenten van reclames. Mooie stukjes! …

Er is iets gaande in onze beleving van hoe de wereld eruit ziet. En waar we normaal gesproken iets te kort aan hebben. Empathie en het uiten van je liefde. Dan heb ik het even niet over de liefde voor je werk, maar voor de mensen om je heen.

Die fragmenten hebben mij geraakt om hierover te praten, want in elke situatie en op elke leeftijd is liefde een heel belangrijk element. Jammer alleen dat het met de kerstdagen wat meer geuit wordt. Maar wel een heel mooi moment om er mee te beginnen!

Er zijn zoveel momenten dat je gewoon kan zeggen “Ik hou van je” of “Ik heb je gemist”. Grijp die momenten eens aan en zeg het gewoon. Je mag je best schamen of rode wangen krijgen omdat je jezelf heel kwetsbaar opstelt. En je weet niet wat je terugkrijgt.

Maar geloof mij maar als ik zeg, dat alles wat je geeft, je ook terugkrijgt. Soms heb je geduld nodig, maar dat is juist wel mooi. Het geeft de ander de tijd om eens goed na te denken over wat jij net gezegd hebt.

Zal ik daar dan maar eens even mee beginnen?

Ik wens je nog een heel fijne dag toe en…
ik hou van je!